Message
 
Message
image
Oppdaterer søket ditt. Et øyeblikk.
Vi laster inn innholdet i handlekurven din med alle detaljer.
Et øyeblikk.
Lansering av glassvalgs veiviseren,
vennligst vent ...
Launching product details page,
please wait...
Vi legger til dine valg i handlekurven din; et øyeblikk
Sender e-mail,
vennligst vent...
Applying new Stylist to your order.
Et øyeblikk.
You are being logged into your account.
Et øyeblikk.
vennligst vent...
Processing. Please wait.
Your order is now being downloaded as a pdf document on your device. You may have to open the download folder to see and open the order pdf.
Du blir nå logget ut, men vi lagrer valgene dine. Dette tar et øyeblikk. Takk for tålmodigheten.
We are preparing a copy of your order.
Et øyeblikk.
Gå til vår Facebook side Gå til vår YouTube side Gå til vår Twitter side Live chat med vår kundeservice Email this pair to me Kontakt oss på:
Hedrumveien 2798
3282 Kvelde
NORWAY

Telefon:934 16 558Fax: +1 866 894 2781
Vi kan nås på 934 16 558 Klikk på ikonet for live chat med vår kundeservice

Garantier og Retur retningslinjer

Garantier og Retur retningslinjer

Visio-Rx.no

 

Generelt

  1. Visio-rx.com forplikter seg å samarbeide med kunden for å gjøre kundens shoppingopplevelse med Visio-Rx.com så hyggelig som mulig.
  2. Salg av alle varer vist på Visio-Rx er avhengig av tilgjengelighet. Hvis en vare ikke finnes på lager, blir kunden informert så snart som mulig.
  3. Varer som ikke kan leveres til kunden, skal ikke belastes.Kunden skal ikke belastes for varer som ikke kan leveres.
  4. Et kjøp skal tre i kraft når kunden mottar en bestillingsbekreftelse fra Visio-Rx.com og mottak av betaling for slik bestilling av Visio-Rx.com.Et kjøp skal tre i kraft når Visio-Rx.com har mottatt betaling for en bestilling og kunden har mottatt en bestillingsbekreftelse fra Visio-Rx.com 
  5. Ved å inngå en salgstransaksjon på Visio-Rx.com, bekrefter kunden at disse salgsbetingelsene skal gjelde for salgstransaksjonen og eventuelle tvister som følge av en slik transaksjon.
  6. All informasjon og detaljer levert av kunden (inkludert men ikke begrenset til kontaktinformasjon, fraktadresse, betalingsdetaljer og informasjon om brilleattesten) er oppdatert og korrekt.
    Til toppen

Beskrivelse av varene

  1. Beskrivelsen av varene finnes på Visio-Rx.com. Visio-Rx.com gjør sitt beste for å sikre at varene som leveres, er identiske med de som vises og beskrives på Visio-Rx.com. Ikke desto mindre kan det være små variasjoner i beskrivelsen og/eller varenes spesifikasjon på grunn av endringer fra Visio-Rx.com og/eller leverandører.
  2. Under bestillingsprosessen blir kunden bedt om å oppgi de riktige verdiene fra brilleattesten. Brilleattesten skal ikke være eldre enn 2 år.
  3. Kundens PD (pupillary distance) er en viktig verdi, og Visio-Rx.com anbefaler at kunden får denne fra sin optiker. Som et alternativ kan kunden bruke den elektroniske PD-måleren som finnes på Visio-Rx.com. Visio-Rx kan ikke fremstille noen brilleglass med styrke uten en nøyaktig PD-verdi. 
  4. Visio-Rx er ikke ansvarlig for feil som oppstår som følge av at kunden ikke følger instruksjonene på nettsiden for riktig bruk av det nettbaserte PD meter
  5. Kunden må være over 18 år.
  6. Kunden er ikke (delvis) blind.
  7. Kunden lider ikke av noen form for øyeplage som krever spesiell omsorg, behandling, råd eller anbefalinger.
  8. Kunden har ikke problemer med øynene, der kunden er best tjent med personlig hjelp av en optiker
  9. Eventuelle skader som følge av feil informasjon fra kunden er kundens ansvar.
    Til toppen

Levering

  1. Varene vil bli sendt til leveringsadressen på bestillingsskjemaet levert av kunden når betalingen er mottatt.
  2. Varene vil bli levert så fort som mulig, men det kan forekomme mindre forsinkelser. Leveringsdato angitt av Visio-Rx er bare et estimat og er ikke garantert.T
  3. Visio-Rx.com skal ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader forårsaket av forsinkelser i leveransen av varene.
    Til toppen

Kontroll av varene

  1. Ved mottak av varene oppfordres kunden til å nøye inspisere varene. Hvis varene er skadet eller det er mangler, vennligst kontakt Visio-Rx.com. I så fall avstå fra å bruke varene.
  2. Hvert par briller briller med styrke vil inneholde en bekreftelse på brilleattesten. Kunden oppfordres til å dobbeltsjekke denne bekreftelsen mot brilleattesten mottatt fra optikeren. Hvis attesten fra optikeren ikke samsvarer med attestbekreftelsen, vennligst kontakt oss, og avstå fra å bruke brillene.
  3. Kunden er ansvarlig for eventuelle tap eller skade på varene fra leveringstidspunktet, med mindre dette tapet er dekket av garantibetingelsene til Visio-Rx.com.
  4. Visio-Rx er ikke ansvarlig for kundens fraktkostnader ved returforsendelser, men kan velge å betale for returen avhengig av situasjonen. Dette bestemmes av Visio-Rx.
    Til toppen

Pris og betaling

  1. Prisen oppgitt på Visio-Rx.com inkluderer ikke salgsskatt (der det er aktuelt).
  2. Frakt er oppgitt separat på bestillingsbekreftelsen.
  3. Godkjent betaling inkluderer følgende metoder: (1) Kredittkort: Visa / MasterCard / American Express / Discover; (2) PayPal®; 
  4. Betalinger er underlagt autorisasjon fra kredittkortutstederen eller PayPal®. Skulle autorisasjon bli avslått, vil Visio-Rx.com ikke holdes ansvarlig for manglende levering av bestilte varer.
    Til toppen

Videresalg av varer

  1. The merchandise is prepared specifically for the Customer and is not intended for resale to the public.
    Back to Top

PD Meter utleie

  1. Hvis du velger å leie, kan PD-måleren brukes i en 2-dagers periode, hvoretter PD-måleren returneres. Ekstra dager er mulig for kr.60 pr. dag.
  2. Leieprisen er kr. 200 inkl. frakt.Returfrakt er ca. kr. 90.
  3. Når du leier PD-måleren, blir bestillingen din lagt på vent. Måleren vil bli sendt ut til deg, og du kan bruke apparatet i 2 dager. Instruksjoner om PD-avlesningene ligger i forsendelsen.
  4. På grunn av PD-tyveri i det siste, ble vi tvunget til å implementere følgende policy: Din ordre forblir på vent til PD-måleren er mottatt av Visio-Rx-kontoret. Vi beklager på forhånd den 2-dagers forsinkelse dette vil forårsake
  5. Eventuell ureturnert PD-meter vil bli gjenstand for et gebyr på kr. 1000.
  6. Enhver ordre relatert til en ureturnert måler vil ikke bli frigjort før:
    1. Måleren er returnert
    2. Gebyret på kr. 1000 er betalt
  7. Enhver ordre relatert til en ureturnert meter vil ikke være berettiget til tilbakebetaling med mindre:
    1. Måleren er returnert
    2. Gebyret på kr. 1000 er betalt.
  8. Vi anbefaler på det sterkeste å lagre sporingsnummeret fra USPS på et trygt sted til du har mottatt bestillingen din. Hvis måleren ikke kommer til vårt kontor, vil dette sporingsnummeret være nødvendig for videre behandling og etterforskning.
  9. Til toppen

Telefonopptak

  1. Telefonsamtale med Visio-Rx.com-ansatte kan bli tatt opp for opplæringsformål eller for fremtidig bruk.
    Til toppen

Retur (se spesielt punkt VIII)

  1. Hvis kunden ønsker å returnere varer, skal først RMA-nummer (Returned Merchandise Authorization) bli utstedt av Visio-Rx. Returneringer skal sendes etter spesifikke instruksjoner på Visio-Rx.com eller fra en Visio-Rx ansatt.
  2. Visio-Rx forplikter seg etter beste evne å løse eventuelle problemer som kunden kan støte på med varer som leveres av Visio-Rx.
  3. Retur uten problemer:
    1. I løpet av de første 14 dagene etter at varen er mottatt, har kunden mulighet til å returnere varen mot tilbakebetaling uten spørsmål. Det er full tilbakebetaling av prisen på standard brille med Index 1,50 og 1,57 glass. Når det gjelder tilbakebetaling ved oppgraderinger (til progressive glass, fargeskiftende glass mm., se punkt VIII.
    2. Eventuelle klager vedrørende glass med feil styrke bemerket av kunden må rapporteres til Visio-Rx innen 7 dager etter mottak. Kunden er ansvarlig for å få sin optiker til å inspisert og sammenlignet styrken på glassene med kundens brilleattest før retur av brillen.
    3. Returer krever et RMA-nummer (Returned Merchandise Authorization), som kunden ber om fra Visio-Rx.com via e-post, chat eller telefon.
    4. Kunden betaler returfrakt, med mindre annet er spesifisert av Visio-Rx.com etter eget skjønn.
    5. Retur skal inkludere alt tilbehør som ble levert gratis (for eksempel etui, klut, verktøy, etc.).
    6. Innfatningen skal returneres i ubrukt, "som ny" tilstand, uten skader eller tegn på slitasje.
    7. Vår Return Policy skal begrenses til to briller i en hvilken som helst to ukes periode.
  4. Visio-Rx er ikke ansvarlig for kundens fraktkostnader ved returforsendelser, men kan velge å gjøre det avhengig av den spesielle situasjonen, etter eget valg av Visio-Rx.
  5. Eventuelle briller som er returnert på grunn av misnøye med utseende, farge form etc., er underlagt reglen om tilbakebetaling ved oppgradering (se punkt VIII).
  6. Briller som er skadet ved mottak, vil bli dekket av vår One Year Manufacturer's Guarantee.
  7. Dersom en feil ble gjort av kunden under bestillingsprosessen , vil en 40% fratrekk i prisen på oppgraderinger tre i kraft.
  8. Fratrekk på oppgradering ved retur.
    1. Ved retur av briller med oppgraderinger (progressive glass, fargeskiftende glass etc.), blir 40% av prisen på oppgraderingen, som er differansen mellom pris på brille inkludert oppgradering og pris på brille med standard, klare 1,50 eller 1,57 Index glass, trukket fra ved tilbakebetalingen..
    2. Etter utsjekking vil kundene bli presentert med muligheten til å laste opp to bilder av seg selv slik at Visio-Rx kan tilpasse glassene nøyaktig. Disse to bildene er avgjørende for en korrekt montering av glassene i innfatningen. Returtallene for briller med glasser plassert på grunnlag av gjennomsnittsverdier og ikke bilder, er veldig høye. Dersom kunden velger å ikke sende oss disse bildene, vil vi trekke fra 50% av prisen på brillen ved en eventuell retur og tilbakebetaling.             
    Til toppen

Ansvar

  1. Under ingen omstendigheter skal Visio-Rx.com eller dets ansatte, agenter eller underleverandører være ansvarlig ovenfor kunden for eventuelle driftsavbrudd, tap av inntekt, fortjeneste, kontrakter, goodwill eller forventede besparelser. Visio-Rx er heller ikke ansvarlig for eventuelle følgeskader av noe slag eller noen form for erstatning.
  2. Maksimumsansvaret for Visio-Rx (inkludert dets ansatte, agenter eller underleverandører) ovenfor kunden i forbindelse med fysisk skade forårsaket på kunden, kundens eiendom eller tredjepart som følge av handlinger eller utelatelser fra Visio-Rx .com skal ikke overstige kr. 42500 for enhver bestilling levert av Visio-Rx til kunden.
    Til toppen

Valg av innfatning og glass

Før du velger innfatning og glass til brillene dine, er det flere ting som må vurderes. Det er viktig at du beskriver for oss hvilke aktiviteter du planlegger å gjennomføre mens du bruker brillene dine. Hvis du skal bruke briller på jobben, må vi vite om det er fare for skade fra flygende gjenstander som kan treffe et brilleglass og knuse det. 

Hvis jobben krever bruk av vernebriller, må du fortelle oss dette, da spesielle innfatninger og glass må brukes. Hvis du planlegger å bruke brillene dine mens du driver med sport, vennligst gi oss beskjed slik at vi kan hjelpe deg med å velge innfatninger og glass som hindrer fare for skade. Faktisk, hvis du deltar i aktiviteter som potensielt kan forårsake øyeskade, må du beskrive disse aktivitetene for oss slik at vi kan gi deg råd. Selv om ingen briller er uknuselig, er det viktige forskjeller mellom innfatninger og glass som gjør noen briller mer beskyttende i forhold til andre. Vi er her for å hjelpe deg med å velge de brillene som best tilfredsstiller dine behov.

Personer som vi anbefalerå bruke kun Polycarbonate, Trivex eller Xirm glassmaterialer inkluderer (men er ikke begrenset til):

  • Personer som bruker briller med enstyrke glass;
  • Idrettsutøvere og folk som er engasjert i noen form for sport med selv den minste muligheten for øyeskader;
  • Arbeidstakere hvis yrker gjør dem særlig utsatt for skade (for eksempel politiet);
  • Barn;
  • Personer med betente hornhinner.

Brilleglass

En svært viktig del ved valg av briller er valget av brilleglass. Det er flere forskjellige materialer å velge mellom, og hver har fordeler og ulemper som beskrives nedenfor.

  • Plast - riper lettere enn glass, men er lettere i vekt; Slagfasthet er lik glass.
  • High Indeks plast - brukes når du har høye verdier i din brilleattest, fordi glassene er tynnere og mye lettere enn andre materialer; Tåler slag litt bedre enn vanlig plast; Bra til solbriller.
  • Polykarbonat, Trivex eller Xirm plast - er middels til høye indeksmaterialer som er mye mer støtbestandige, noe som gjør det til det beste valget for beskyttelse av øynene; Riper lettere enn glass, men som andre plastmaterialer er det lett i vekt og dermed egnet for brilleattester med høye verdier; Passer også bra til solbriller uten styrke i glassene.

Innfatninger
Et annet viktig hensyn er innfatningen du velger til brillene dine. Den skal sitte godt, være behagelig og et kompliment til ditt utseende. Den bør også være sikker. Det er tre grunnleggende kategorier av innfatninger å velge mellom.

Daglig-det er innfatningene som brukes til hverdagslige aktiviteter som ikke medfører fare for skade. Det store flertallet av innfatninger blir brukt hjemme, på jobb og under lek.

Sikkerhet-noen innfatninger er spesielt designet for å gi beskyttelse på arbeidsplassen; Glassene i disse innfatningene må være av en bestemt tykkelse og ha en spesiell utforming slik at de  oppfyller kravene som stilles til vernebriller.

Sportsbriller-for høyrisiko-aktiviteter som racketball, squash, baseball, basketball og fotball må oppfylle spesielle designstandarder og være laget av polykarbonatplast.

Vær nøye med å vurdere dine behov for både innfatning og glass. Basert på disse behovene, vil vi gjerne gi råd og hjelpe deg med valg av briller som passer best for deg. Visio-Rx kan ikke holdes ansvarlig på noen måte for en kundes manglende evne til å fullstendig legge frem betingelsene nevnt i dette avsnittet eller andre forhold som kan være nødvendig for Visio-Rx å vite for å hjelpe til med velge riktig innfatning og brilleglass med den korrekte styrke.

 

 Til toppen

Garanti

  1. Retur uten problemer:
    1. I løpet av de første 14 dagene etter at varen er mottatt, har kunden mulighet til å returnere varen mot tilbakebetaling uten  spørsmål. Det er full tilbakebetaling av prisen på standard brille med Index 1,50 og 1,57 glass. Når det gjelder tilbakebetaling ved oppgraderinger (til progressive glass, fargeskiftende glass mm., se punkt IV.
    2. Retur krever et RMA-nummer (Returned Merchandise Authorization), som kunden ber om fra Visio-Rx.com via e-post, chat eller telefon. .
    3. Kunden betaler returfrakt,  med mindre annet er spesifisert av Visio-Rx.com etter eget skjønn.
    4. Retur skal inkludere alt tilbehør som ble levert gratis (for eksempel etui, klut, verktøy, etc.).
    5. Innfatningen skal returneres i ubrukt,  "som ny" tilstand, uten skader eller tegn på slitasje.
    6. Vår "Retur uten problemer" policy begrneser retur til to briller i løpet av en hvilken som helst to ukers periode.  
  2. Kvalitets garanti:
    1. Visio-Rx garanterer sine produkter mot alle håndverk og materielle feil i en periode på 12 måneder. 
    2. Returer krever et Returned Merchandise Authorization nummer, som kunden ber om fra Visio-Rx.com.
    3. Kunden betaler returporto hvis ikke noe annet er avtalt.
  3. Laveste pris garanti
    1. Skal kunden innen 1 måned etter kjøpet finne et identisk par briller (dvs. samme merke innfatning og glass) noe annet sted til en pris som er lavere enn prisen betalt på Visio-Rx.com, har kunden krav på en umiddelbar tilbakebetaling på 125% av prisforskjellen.
  4. Fratrekk for oppgradering ved retur.
    1. Ved retur av briller med oppgraderinger (progressive glass, fargeskiftende glass etc.), blir 40% av prisen på oppgraderingen, som er differansen mellom pris på brille inkludert oppgradering og pris på brille med standard, klare 1,50 eller 1,57 Index glass, trukket fra ved tilbakebetalingen..
    2. Etter utsjekking vil kundene bli presentert med muligheten til å laste opp to bilder av seg selv slik at Visio-Rx kan tilpasse glassene nøyaktig. Disse to bildene er avgjørende for en korrekt montering av glassene i innfatningen. Returtall for briller med glasser plassert på grunnlag av gjennomsnittsverdier (ikke bilder) er veldig høye. Dersom kunden velger å ikke sende oss disse bildene, vil vi trekke fra 50% av prisen på brillen ved en eventuell retur og tilbakebetaling.             

    Til toppen

Kontrakspartnere


  1. Kjøp av produkter på Visio-Rx.com er en transaksjon mellom kunden og Klooqs Services AG, et Panama-selskap.
  2. Enhver salgstransaksjon (som inkluderer senere levering og bruk av varene) av Visio-Rx.com er underlagt lovene i Republikken Panama
  3. Navnene "Visio-Rx.com" og "Visio-Rx" i disse salgsbetingelsene skal tolkes som et nettsted eid av Klooqs Services AG nevnt i punkt 1 ovenfor, og skal dermed ligestilles med Klooqs Services AG.
  4. Denne avtalen er personlig for kunden og kan ikke overføres til noen annen person eller instans.
    Til toppen
Velkommen
Virtuelt speil
LOGG INN
LOGG UT